close

K歌情人(Music And Lyrics)

我是先喜歡上這首歌,再喜歡上電影的...






Way Back Into Love  歌詞


I've been living with a shadow overhead
我活在陰影之下

I've been sleeping with a cloud above my bed
烏雲伴我共枕

I've been lonely for so long
孤單總跟著我

Traped in the past, I just can't seem to move on
困在過去,似乎就是無法往前走

I've been hiding all my hopes and dreams away
我把所有的希望和夢想藏起來

Just in case I ever need them again someday
也許  有天會再需要他們

I've been setting aside time
我總留給點時間

To clear a little space in the corners of my mind
淨化心裡的小角落

All I want to do is find a way back into love
我需要找回愛的感覺


I can't make it through without a way back into love
沒有愛 我無法將之完成

Oh oh oh~

I've been watching but the stars refuse to shine
我留心觀察然而繁星不願發亮

I've been searching but I just don't see the signs
我不斷搜尋但看不到任何徵兆

I know that it's out there
我知道它不在那裡

There is got to be something for my soul somewhere
但一定在某處 有個為我靈魂而生的東西

I've been looking for someone to shed some light
我一直尋找著讓我發光的人

Not just somebody just to get me throught the night
而非只是個陪我過夜的傢伙

I could use some direction
我能有方向

And I am open to your suggestions
而且我能啟發你的聯想

All I want to do is find a way back into love
我需要找回愛的感覺

I can't make it through without a way back into love
沒有愛 我無法將之完成

And if I open my heart again
若我再次敝開心房

I guess I am hoping you will be there for me in the end
我想我希望你會在終點等我

There are monents when I don't know if it is real
有時候我不確定它是不是真的

Or if anybody feels the way I feel
或是否有人和我一樣感受

I need inspiration
我需要好方法

Not just another negotiation
而非又一個妥協

All I want to do is find a way back into love
我需要找回愛的感覺

I can't make it through without a way back into love
沒有愛 我無法將之完成

And if I open my heart to you
若我為你打開心房

I am hoping you will show me what to do
希望你會告訴我該怎麼做

And if you help me to start again
若你幫我重新開始

You know that I will be there for you in the end
你知道我會在終點等你


其實原本的翻譯已經相當不錯了,只是有些話我總覺得不太順,用自己的翻譯替換了~(粗體字的部分)
試著自己去翻譯一首很喜歡的歌,感覺很妙~
第一次總是一個美好的開始! 雖然...我想...還有很大的進步空間! 


第一次聽這首歌,我就非常喜歡,那時還聽不出來歌詞真正的意涵 (英文還沒那麼好)
不過他的旋律相當動人,休葛蘭的嗓音不是最好,但是有一種很特別   僅屬於他個人的味道


電影之所以動人之處,我會將最大主因歸為選角選得好

在電影裡,休葛蘭的雅痞形象還有詼諧言談,十足十生動演出一位嘲諷自己 嘲諷人生的過氣歌手
(而且扭屁股的舞蹈根本就是為休葛蘭量身訂做的! 比金法尤物在美容院跳的求偶舞要高級多了)

而珠兒的神經質外加不經意表現出作詞才女的天份 表現也相當搶眼

他們各自有不盡完美的人生

過氣歌手為了現實的生活跑場紅包場

神經才女為了失敗的感情放棄創作

但最終  又將生活不盡理想的兩個人湊在一起  譜出屬於他們兩人的絕佳創作

中間 他們一度為生活 為理想而掙扎

但唯有忠於自己  才有完美人生

生活中已經充滿了太多的妥協 

看電影就是要看場平凡人的不平凡結局才能聊慰常人生活的缺陷美阿!



arrow
arrow
    全站熱搜

    sugar777 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()